wtorek, 19 sierpnia 2014

WNIOSEK DO RADY MIASTA - DANE KONTAKTOWE


              WNIOSEK
  DO RADY MIASTA DANE KONTAKTOWE
       Radni zazwyczaj wciskają mieszkańcom swoją ulotkę przed wyborami, a po wyborach mają ich w poważaniu, ukrywają swój numer telefonu, adres e-mail, ich twarzy na stronie BIP też nie uświadczysz...

„Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom gminy do rozpatrzenia”

jest to Art. 23 Ustawy o samorządzie gminnym. Trudno zgłaszać postulaty gdy nie ma nawet numerów telefonu do radnych czy nawet adresów e-mail.
Radni boją się ludzi którzy ich wybrali?

http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=157

Dlatego w trybie k.p.a. apelujemy do radnych o publikacje danych kontaktowych, aby mieszkańcy mogli się skontaktować z Radnymi, mamy nadzieje że przybierze to formę niepisanej zasady, i od teraz dane podstawowe będą publikowane w BIP.



Karty wynagrodzeń MOPS i ŚDS w Laskach

            KARTY WYNAGRODZEŃ
          MOPS w PARCZEWIE

----------------------------


Z informacji które uzyskaliśmy wynika iż dyrektor MOPS w Parczewie razem z 13tką otrzymał-a wynagrodzenie brutto w kwocie 11 843,76zł w marcu, a z-ca Dyrektora MOPS razem z 13tką zarobiła 10 685,27zł brutto.

kilka faktów

wg stanu na dzień 31.08.2014r. w Ośrodku jest zatrudnionych na umowę o pracę jest 31 osób (30,75 etatu),
wg stanu na dzień 31.08.2014r. w Ośrodku są zatrudnione  na umowę zlecenie są 23 osoby.

Wydatki na wynagrodzenia pracowników MOPS wyniosły:

w  roku 2012

- wynagrodzenia brutto  956.076,66 złw  roku 2013
- wynagrodzenia brutto  1.050.638,43 zł


Nie oceniamy czy dużo czy mało,
natomiast osobiście zawsze nie rozumiałem, przywileju 13-tek - To wszystko dlatego że 13 miesięcy pracują? ;)

 









---------------------------------------------------

KIEROWNIK ŚDS W LASKACH
KARTA WYNAGRODZEŃ

 

 
 


AKTUALIZACJA 12.02.2015
(informacja przysłana przez anonimową osobę dziękuje)








KARTY WYNAGRODZEŃ SIEMIEŃ



KARTY WYNAGRODZEŃ SIEMIEŃ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
















    

RADNI PODSUMOWANIE KADENCJI 2010/2014

                

Z uwagi na zbliżające się wybory postanowiliśmy przybliżyć Państwu sylwetki wybranych przez państwa Radnych tym razem pod względem nieobecności oraz pod względem interpelacji.

                  INTERPELACJE               
      Radni podczas pełnienia swojej 4 letniej kadencji mają możliwość składania INTERPELACJI

Interpelacja to indywidualny środek kontrolno-interwencyjny, za pomocą którego Radny może domagać się od organu wykonawczego podjęcia określonych działań w sprawach jednostki samorządu terytorialnego, w tym w szczególności – udzielenia informacji na interesujący go temat, który jej dotyczy.


Oto ilość pisemnych interpelacji poszczególnych Radnych, najwięcej interpelacji pisemnych złożył Radny Artur Sobich, byli też Radni którzy nie złożyli żadnej interpelacji pisemnej przez 4 lata swojej pracy. Interpelacje pisemne są według nas istotniejsze, są bardziej formalne i dotyczą raczej zagadnień ważnych, przy interpelacjach ustnych są to zazwyczaj proste pytania np "kiedy zostanie wykoszone boisko". Poniżej ilość interpelacji pisemnych złożonych przez Radnych mijającej kadencji.

           Interpelacje PISEMNE



      Interpelacje USTNE i PISEMNE RAZEM

                  NIEOBECNOŚCI               

Ustawa o samorządzie gminnym mówi:

Art. 24. Radny i jego obowiązki
Radny jest obowiązany brać udział w pracach rady gminy i jej komisji oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany.

Z usprawiedliwień nieobecności Radnych które posiadamy z okresu 2011 do lipca 2014 wynika że powody nieobecności były najróżniejsze, od Wezwania na policję jako podejrzanego, sprawy rodzinne, służbowe, ważne wyjazd, pełnienie służby w PSP, załatwienia spraw osobistych, wyjazdy służbowe, urlop, sprawa niecierpiąca zwłoki, po zwolnienia lekarskie i inne...

O ile choroba nie budzi zastrzeżeń to jednak w sytuacji gdy pracodawca dzięki artykułowi 25 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym "PRACODAWCA OBOWIĄZANY JEST ZWOLNIĆ RADNEGO OD PRACY zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy." Większość radnych powypisywało zwolnienia z powodów służbowych, dziwne jest to że takie usprawiedliwienia przechodzą...

Jest to według nas nadużycie, ponieważ w takiej sytuacji Radny nie przychodząc na sesje czy komisję, pobiera wynagrodzenie od pracodawcy i publiczne pieniądze tzw dietę Radnego.

dowód:

oto odpowiedź na mój wniosek z dnia 31.07.2014r.

Ad. 1
Pytanie dotyczące Radnych:

a) dieta radnego oraz przewodniczącego jest wypłacana na podstawie uchwały Nr II/11/2006 Rady Miejskiej w Parczewie z dnia 11 grudnia 2006 r. w sprawie zasad ustalania diet dla radnych oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy

b) dieta radnego i przewodniczącego jest naliczana bez potrąceń w przypadku usprawiedliwionej nieobecności radnego spowodowanej chorobą, potwierdzonej zwolnieniem lekarskim bądź kartą pobytu w placówce leczniczej

c) pisemne usprawiedliwienia radnych są akceptowane pozytywnie

d) potrącenie diety następuje wyłącznie w przypadku usprawiedliwienia nieobecności, która nie jest spowodowana chorobą

e) uchwała dostępna jest w BIP Urzędu Miejskiego w Parczewie, link: WWW.bip.lublin.pl/miastoparczew-uchwały

Sporządziła: Danuta Sadłowska

Oto link do usprawiedliwień Radnych gdzie możecie państwo sprawdzić który Radny tak robił. USPRAWIEDLIWIENIA RADNYCH


Przed wyborami warto wiedzieć który Radny nie chodzi na sesje i tym samym nie reprezentuje Państwa interesów a pobiera publiczne pieniądze. Będzie to cenna informacja dająca możliwość świadomego podziękowania podczas wyborów takim Radnym.

Nieobecności dają pewien pogląd na stosunek Radnych do swoich "zadań" za które im płacimy, obywatele mają prawo do informacji w szczególności takich.

Poniższe zestawienie pokazuje ilość nieobecności poszczególnych radnych z imienia i nazwiska, dane dotyczą sesji od I/10 do XLVIII/14 bez brania pod uwagę protokołu z sesji XVIII/13 ponieważ na stronie Biuletynu Informacji Publicznej powyższy link nie działa. (zawnioskowaliśmy o protokół)


Zestawienie nieobecności na sesjach Rady   Miasta, wystarczy kliknąć aby powiększyć.
.


                                                 

Poniżej zestawienie nieobecności na komisjach. opracowano od 1 komisji do sierpniowej 2014.

             



Zestawienia nieobecności Radnych na komisjach i sesjach zostało zrobione na podstawie BIP oto link proszę sprawdzić w razie nieprawidłowości proszę o e-mail jawnyparczew@gmail.com

źródło
http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=137

oraz
http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=74


                 PODSUMOWANIE
    Każdy sam powinien ocenić pracę Rady Miasta, jednak my oceniamy tą kadencje Rady jako całość oceniamy źle, z pewnymi wyjątkami osobowymi ale te zachowamy w tajemnicy.

Rada przez  4 lata do dziś tj 3 września nie skorzystała z możliwości inicjatywy uchwałodawczej,
chociażby w sprawie rejestru umów aby zwiększyć przejrzystość wydatkowanych publicznych pieniędzy tak jak zrobiły to dla obywateli inne miasta np Lublin, Wrocław, Warszawa, Milanówek itd.

Radni nie należeli do opozycji wobec Burmistrza, w dodatku nie przepracowywali się, i słabo pełnili funkcję kontrolną Burmistrza w efekcie mieliśmy tajemniczą zamianę działek gdzie Radni podjeli uchwałę nie wiedząc co ona spowoduje...
LINK DO WSPÓLNOTY

 dziwne zabawy z radą nadzorczą ZUK, bezprzetargową sprzedaż przychodni przy 11 listopada, niezrozumiałe umorzenia podatkowe przez Burmistrza (żadnej interpelacji w tej sprawie nie widziałem Radnych), jest również pewien Radny który do dnia dzisiejszego nie złożył żadnej interpelacji... czy to pisemnej czy ustnej... może do końca kadencji się wyrobi? ;-)

Można odnieść wrażenie patrząc na ilość nieobecności niektórych radnych, że nie chciało im się pracować ale publiczne pieniądze brali, Pisząc usprawiedliwienia jak z podstawówki, trudno nie oprzeć się wrażeniu że nastawieni są wyłącznie na pobieranie diet.

Rada miała wpływ na podnoszenie podatków od nieruchomości i od środków transportowych te drugie są jednymi z wyższych w regionie, te pierwsze rosły z roku na rok.

W sytuacji trudnego budżetu podwyższono wynagrodzenie dla Burmistrza Parczewa.

Rada bardzo słabo kontrolowała Burmistrza co widać przy kontrowersyjnej zamianie działek opisanej w gazecie wspólnota czy kontrowersyjnych umorzeniach podatkowych dla przedsiębiorców.

Dodatkowo Radni nie umieścili swoich adresów e-mail czy numerów telefonów w BIP, wygląda na to że Radnym obywatele są potrzebni tylko przed wyborami opisałem tą sytuacje tutaj
LINK
      
Weszliśmy w posiadanie nieoficjalnego zestawienia z którego dowiecie się jak głosowali Radni.

Powyższe opracowanie otrzymaliśmy od anonimowego Radnego który to notował, twierdzi że jest 100% prawdziwe.














Oczywiście Państwo sami  wyciągnijcie wnioski, ale czy chcecie takich radnych?

Zamiana działek NOWE FAKTY



                    Nowe Fakty


Prawo obywatela do informacji publicznej to nadużycie, te słowa powiedział Burmistrz na łamach gazety Wspólnota... To jak nazwać? dokonaną przez Burmistrza Miasta Parczewa, zamianę działek?

W 2012 roku na mocy umowy zamiany z dnia 26.10.2012 roku repetytorium A nr 5450/2012 (dalej umowę zamiany), zamiana dotyczyła działki stanowiących własność Gminy Parczew przy ulicy 1 maja, położonych w graniach Miasta Parczew, w pobliżu drogi wojewódzkiej i uzbrojenia (!) – działki to nr 79/2, 79/3 i 79/6 o łącznej powierzchni 1,6449 ha (dalej „Nieruchomości Gminy”) zamieniono na – stanowiące własność osoby fizycznej nieruchomości położone we wsi Koczergi po dawnej kopalni odkrywkowej surowców mineralnych, co za tym idzie nie przedstawiających realnej wartości gospodarczej (!) – działek nr ew. 330/5, 330/3 i 966 o łącznej powierzchni 2,7400 ha (dalej „Nieruchomości Prywatne”).

ww. Nieruchomości Gminy przy ulicy 1 maja – zostały określone w operacie szacunkowym na kwotę 37.250 zł (tj. przy powierzchni 16.449 metrów kwadratowych na ok. 2,27 zł za metr kwadratowy, co jest zupełnym nonsensem, zważywszy na lokalizację nieruchomości, i jej warunki zagospodarowania, co więcej w odnoszącym się do Nieruchomości Gminy operacie szacunkowym od razu rzuca się w oczy to, że na jego stronie 10 na liście nieruchomości wziętych do porównania nie ma nieruchomości z granic Miasta Parczew, ale różne nieruchomości z terenów wiejskich takich, jak – Horodyszcze, Kolonia Milanów, Międzyleś, Curyn, Brzozowy Kąt, Rudno, Polubin Dworski, co świadczy, że w ogóle nie miały one adekwatnych cech, porównywanie z działkami przy ulicy 1 maja w Parczewie z ziemiami wiejskimi mogło zaniżyć jej wartość, ponadto do wyceny zostały wzięte transakcje z 2009 roku, choć zgodnie ze standardami można brać pod uwagę transakcji z okresu dłuższego niż 2 lata od momentu sporządzania operatu.

Chronologia i istotne okoliczności sprawy przedstawiają się w sposób następujący:

1/ Na wniosek Burmistrza Miasta Parczewa – podjęta została uchwała nr X/56/2011 Rady Miejskiej w Parczewie z dnia 28.06.2011 r. w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, stanowiących mienia komunalne Gminy Parczew. Na mocy tej blankietowej uchwały Burmistrza Miasta Parczewa przejął w dużej części odpowiedzialność za legalne, celowościowe i gospodarne zarządzenie zasobem nieruchomości Gminy Parczew, bez uprzedniej uchwały ze strony Rady Miasta Parczew, co jednak powinien czynić z zachowaniem szczególnej staranności i zgodnie z zasadami doświadczenia życiowego.

2/ Na mocy zlecenia udzielonego p. Kazimierzowi Jarockiemu – rzeczoznawcy majątkowemu w dniu22.06.2012 r. (zlecenie nr ZPO.271.9.2012) Burmistrz Miasta Parczew powierzył wycenę ww. Nieruchomości Gminy i Nieruchomości Prywatnej.

3/ W wykonaniu zlecenia z pkt. 2 rzeczoznawca majątkowy Kazimierz Jarocki sporządził w dniu20.09.2012 r. dwa operaty szacunkowe, w którychwartość ww. Nieruchomości Gminy – została określona na kwotę 37.250 zł (tj. przy powierzchni 16.449 metrów kwadratowych na ok. 2,27 zł za metr kwadratowy, co jest zupełnym nonsensem, zważywszy na lokalizację nieruchomości i jej warunki zagospodarowania, co więcej w odnoszącym się do Nieruchomości Gminy operacie szacunkowym od razu rzuca się w oczy to, że na jego stronie 10 na liście nieruchomości wziętych do porównania na ma nieruchomości z granic Miasta Parczew, ale różne nieruchomości z terenów wiejskich takich, jak – Horodyszcze, Kolonia Milanów, Międzyleś, Curyn, Brzozowy Kąt, Rudno, Polubin Dworski, co świadczy, że w ogóle nie miały one adekwatnych cech ponadto do wyceny zostały wzięte transakcje z 2009 roku, choć zgodnie ze standardami nie można brać pod uwagę transakcji z okresu dłuższego niż 2 lata od momentu sporządzania operatu – czyli nie późniejsze niż 20.09.2010 r. – 5 na 14 transakcji z tej listy nie spełniało tego warunku), co każdy kierujący się doświadczeniem życiowym i rozsądkiem urzędnik powinien był dostrzec, natomiast wartość ww. Nieruchomości Prywatnych została ustalona na kwotę 36.780 zł, choć i tak w ogóle nie była ona realnie potrzebna gminie, i miała nieporównywalną wartość inwestycyjną.

4/ Burmistrz Miasta Parczewa na podstawie nierzetelnego operatu z pkt. 3 zawarł jednak w dniu 26.10.2012 r. Umowę Zamiany, choć nie miała ona żadnego racjonalnego uzasadnienia gospodarczego dla Gminy Parczew, a także narażała ją na poważną szkodę.

Ale czy ktoś o tym słyszał? Nie? Urzędnicy mówią że paraliżujemy pracę urzędu czy aby na pewno? A może nie lubią niewygodnych pytań?.
WPROWADZENIE DOSTĘPNE JEST TU


Warto zapoznać się z protokołem strona 39
http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/Protokol_Nr_XXV-12_%2830_pazdziernik%29.pdf
                       


Zdaniem Burmistrza prawo obywatela do informacji publicznej takiej jak ta powyżej to nadużycie, jak myślicie dlaczego? Czyżby informacja była nie po myśli? Żadna władza nie lubi gdy obywatele patrzą jej na ręce.

Zarzut urzędników że paraliżujemy Urząd, jest to kpina z praw obywatelskich, dzięki uprzejmości działaczy z Milanówek 1901 - Blog, posiadamy informację o tej zamianie oraz ile Urząd Miasta w Parczewie otrzymał wniosków o informację publiczną.

Usiądźcie państwo wygodnie w 2014 roku łącznie do 25 sierpnia wpłynęło tylko 80 wniosków o informację publiczną co stanowi 0,21 wniosku dziennie w skali roku, to jest paraliż? oceńcie państwo sami czy to dużo?

Burmistrz KRĘCI boi się ujawnienia rejestru umów.


BURMISTRZ DOPUŚCIŁ SIĘ ODMOWY!
Burmistrz Parczewa dopuścił się odmowy dostępu do informacji publicznej, podając dziwne i nie zrozumiałe uzasadnienie nie adekwatne do przedmiotu sprawy w piśmie znak OP.1431.99.2014.

Stworzył tym samym dziwny i zarazem niebezpieczny precedens, bezprawnego łączenia wniosków o informację publiczną. Tym samym zaciekawił cały postępowy świat swoją odmową dostępu do informacji publicznej.

Oko społeczeństwa obywatelskiego i całej Polski zaczęło się uważniej przyglądać na łamanie praw obywatelskich w Parczewie niewątpliwie jest to zasługa samego Pana Burmistrza. Teraz będzie to reklama miasta szkoda tylko że ta zła.

Wnioskowaliśmy o skany umów tymczasem Burmistrz w piśmie mówi o rejestrze umów a przecież nie o niego wnioskowaliśmy... poplątał to z informacją przetworzoną... i mamy odmowę, nie mamy złudzeń że to gra na czas.

Widocznie stanowisko Burmistrza jest takie że Mieszkańcy nie mają prawa wiedzieć z kim Miasto zawiera umowy i za ile... chcecie takiego Burmistrza? oczywiście odwołamy się.



szczegóły o co "walczymy" znajdziecie państwo TUTAJ szczegółowe informacje między innymi odnośnie rejestru umów.


Tymczasem proszę zapoznać się z decyzją odmowną. Szkoda że decyzji odmownej nie wydaje burmistrz w przypadku niekorzystnej zamiany działek...

















To dedykacja
https://www.youtube.com/watch?v=UNjWJoPZ_78

UMORZENIA ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH itd.

UMORZENIA ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH itd.

RADNI GDZIE BYLIŚCIE? ŻE NIE ZAREAGOWALIŚCIE?
RADA TO PONOĆ ORGAN KONTROLNY...

Wykaz umorzeń, ulg, podatkowych, kto dostał umorzenia ulgi podatkowe lub komu rozłożono na raty? Można sprawdzić w linkach poniżej.

"DLA ZASTOSOWANIA ULGI PODATKOWEJ WAŻNA JEST BOWIEM AKTUALNA SYTUACJA ŻYCIOWA, MAJĄTKOWA, RODZINNA, I ZDROWOTNA ZOBOWIĄZANEGO, a nie ustalanie hierarchii ważności ciążących na nim zobowiązań. Dlatego też rozpoznając sprawę ponownie organ zobowiązany będzie do dokonania oceny, czy dochód, którym dysponuje rodzina skarżącej umożliwia uregulowanie zaległego podatku, a także czy rodzina ta posiada realną możliwość zwiększenia dochodu w przyszłości.
(I SA/Łd 148/11) " (cały tekst poniżej)

Wszyscy podani w przykładzie dostali umorzenie bądź rozłożenie na raty z tytułu ważnego interesu podatnika. Zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt e) ustawy o finansach publicznych zarząd jednostki podaje do publicznej wskazanie przyczyny spoczywa na zarządzie jednostki np Urząd Miasta.
Przez "ważny interes podatnika" należy rozumieć również takie względy, które mogłyby powodować zachwianie podstaw jego egzystencji. Takie stanowisko przedstawił WSA w Łodzi z dnia 19 maja 2011 r.

Cytat z pewnej sprawy ciekawe rzeczy pisałem z dużej litery.

"Organy podatkowe w niniejszej sprawie uznały, że trudna sytuacja finansowa związana z powstaniem zadłużenia wobec kilku wierzycieli, w tym reprezentujących Skarb Państwa i Gminę, nie może stanowić przyczyny umożliwiającej skorzystanie z instytucji umorzenia zaległości podatkowych. Również kryterium trudnej sytuacji związanej z chorobą podatnika, nie poparte żadnymi dowodami, zarówno dotyczącymi stanu zdrowia, jak i ponoszonymi z tego tytułu znacznymi wydatkami, nie przesądza o konieczności zastosowania ulgi. Zdaniem organów nie są to nadzwyczajne zdarzenia losowe, niezależne od woli i postępowania strony, na które nie miała ona wpływu, co jest równoznaczne z brakiem "ważnego interesu podatnika".

WSA W ŁODZI UZNAŁ JEDNAK, ŻE ARBITRALNE PRZYJĘCIE TAKIEJ ZASADY MOŻE PROWADZIĆ DO PEWNEGO UPROSZCZENIA i POWIERZCHOWNEJ OCENY STANU FAKTYCZNEGO.

PRZEZ WAŻNY "INTERES PODATNIKA" NALEŻY ROZUMIEĆ rozumieć również takie względy, które mogłyby powodować zachwianie podstaw jego egzystencji. Pojęcia ważnego interesu podatnika nie można bowiem ograniczać tylko i wyłącznie do sytuacji nadzwyczajnych czy też zdarzeń losowych uniemożliwiających uregulowanie zaległości podatkowych, albowiem pojęcie to funkcjonuje w zdecydowanie szerszym znaczeniu, uwzględniającym nie tylko sytuacje nadzwyczajne, ale również normalną sytuację ekonomiczną podatnika, wysokość uzyskiwanych przez niego dochodów oraz wydatków, a w tym względzie również wydatków ponoszonych w związku z ochroną zdrowia własnego lub członków najbliższej rodziny (koszty leczenia). W związku z tym w postępowaniu podatkowym wszczętym wnioskiem podatnika o przyznanie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych szczególny nacisk winien być położony na analizę sytuacji rodzinnej podatnika.
W ocenie Sądu także istnienie zaległości z różnych tytułów nie pozbawia podatnika automatycznie możliwości skutecznego ubiegania się o umorzenie jednego z długów.

DLA ZASTOSOWANIA ULGI PODATKOWEJ WAŻNA JEST BOWIEM AKTUALNA SYTUACJA ŻYCIOWA, MAJĄTKOWA, RODZINNA, I ZDROWOTNA ZOBOWIĄZANEGO, a nie ustalanie hierarchii ważności ciążących na nim zobowiązań. Dlatego też rozpoznając sprawę ponownie organ zobowiązany będzie do dokonania oceny, czy dochód, którym dysponuje rodzina skarżącej umożliwia uregulowanie zaległego podatku, a także czy rodzina ta posiada realną możliwość zwiększenia dochodu w przyszłości.
(I SA/Łd 148/11)"

Umorzenia źródła z BIP za kolejne lata.

Za 2009
 
http://www.bip.lublin.pl/miastoparczew/upload/pliki/wykaz_osob_prawnych,_fizycznych_oraz_jednostek_organizacyjnych,_ktorym_w_zakresie_podatkow_lub_oplat_udzielono_ulg,_odroczen,_umorzen_lub_rozlozono_splate_na_raty_za_rok_2009.pdf

 
(LINK Z 2009 roku przestał działać ale bogaty w doświadczenia i przygody z urzędem miasta w Parczewie, na szczęście mam kopie
 - Dlaczego takie rzeczy znikają z BIP? czy komuś jest wstyd? hmmmmmmmmmm


Za 2010
http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/wykaz_osob_fizycznych_i_prawnych,_ktorym_udzielono_pomocy_z_tytulu_umorzenia_lub_odroczenia_podatku_za_2010_r..pdf

Za 2011

http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/pomoc_publiczna_za_2011_rok.pdf

Za 2012

http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/wykaz_osob_fizycznych_i_prawnych,_ktorym_udzielono_odroczen,_umorzen_lub_rozlosono_na_raty_splate_podatkow_w_2012_r..pdf


Za 2013
http://www.umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/wykaz_1.pdf

TELEFONY SŁUŻBOWE POWIATU

 TELEFONY SŁUŻBOWE STAROSTWA POWIATOWEGO

Posiadanie telefonu służbowego w jednostkach samorządowych, to czasami władza absolutna, często można dzwonić do woli i wysyłać smsy specjalne czyli te o podwyższonej opłacie na przykład na konkursy bo przecież to nasze - publiczne pieniądze a nie ich decydentów, nie zawsze ta kwestia jest regulowana odpowiednim rozporządzeniem, to pokazał Lublin gdzie dopiero teraz podjęto się regulacji tego tematu.

Były przypadki że pewien Burmistrz itd. zagłosował sam na siebie ze służbowego telefonu (link na dole), jest to proceder częsty, mogąc wydawać nasze pieniądze czasami się nie liczą z nimi. Gdy nikt tego nie sprawdza i nie kontroluje to pokazuje jak ważna jest kontrola społeczna, bo obecnie gazety nie potrafią i nie chcą już pełnić tej funkcji, decydenci samorządowi jeśli nikt im nie zabrania wysyłać sms-ów premium, odpowiednim zarządzeniem... to kto ich przed tym powstrzyma?

W Parczewskim Urzędzie Miasta korzystanie z komórek reguluje odpowiednie zarządzenie i tutaj brawo, dzięki któremu pracownicy posiadający telefony służbowe muszą zwracać pieniądze za sms-y specjalne, lub przekroczenie abonamentu.

W Starostwie Powiatowym w Parczewie takiego zarządzenia nie ma.

Dlatego też badam temat i zawnioskowałem o bilingi z anomizacją danych newralgicznych (numery) dzięki rachunkowi szczegółowemu będziemy mogli sprawdzić czy ktoś wysyłał sms-y specjalne za nasze pieniądze, bo jakby wygrał? podzieliłby się kasą z nami? chyba nie.. (żart), bo kto z nas nie chciałby wysyłać sms-ów na RMF i zwiększyć szanse na swoją wygraną?

Z informacji które uzyskaliśmy,
Starosta posiada telefon Samsung I9300 Galaxy SIII- abonament 123 zł brutto, Wicestarosta- telefon Samsung S5610-abonament 67,65 zł brutto, nie wydano zarządzenia w sprawie zasad korzystania z telefonów komórkowych do celów służbowych.

link do artykułu gdzie burmistrz wysłał smsy na siebie.
http://tygodnikdzialdowski.pl/aktualnosc-1966-sms-owy_przekret_burmistrza__ze_sluzbowego_telefonu_glosowal_na_siebie.html

BIOGAZOWNIA UHNIN - ŚMIERDZĄCA SPRAWA


    BIOGAZOWNIA UHNIN - ŚMIERDZĄCA SPRAWA


Śmierdząca sprawa, Starosta Parczewski Pan Waldemar Wezgraj, odmówił wydania wspólnocie mieszkaniowej Uhnin dokumentów i kopii dokumentów w sprawie wydania decyzji pozwolenia na budowę biogazowni w Uhninie

Jest to temat ciągle "śmierdz
ący". Wcale się nie dziwie mieszkańcom, bo kto by chciał mieszkać w takim towarzystwie?, gdy mówiąc ściślej po prostu śmierdzi. Argumentem mieszkańców jest to że gmina nie ma żądnych korzyści, drogami poruszają się Tiry które rozjeżdżają drogę, i smród.

Postanowiliśmy zawnioskować o skany ale w trybie ustawy o dostęp do informacji publicznej. Ciekawe czy teraz będzie również odmowa?

szerzej o problemie można przeczytać tu
http://www.e-wspolnota.com/Parczew/Wydarzenia/Smrod_nie_do_wytrzymania-18/

KTO WYDAŁ TAK HANIEBNE POZWOLENIE ?
a już wiem jest pieczątka.





-----------------------------------------
     DALSZA CZĘŚĆ HISTORII

WIERSZ O SMRODZIE (Jawny Parczew)


Smród BIOGAZOWNI się rozchodzi
nie jednemu smród zaszkodzi
Oj kłopotów z nim teraz macie
trzeba nosić maski w chacie

Smród do Parczewa dolatuje
gawiedź pyta, kto nas truje?
Ludzie chowają się po domach
boże jak śmierdzi to gówno? czy licho?

Ludzie z miasta uciekają
Smrodu wytrzymać się nie da
Czy to może bezrobocie
Czy od smrodu uciekać trzeba?

W Uhninie jest wrzawa
kto zezwolił na tego smroda?
ktoś krzyczy: oooo! jak śmierdzi!
ktoś dorzuca: aż boli głowa!

Starosta umywa ręce,
Miejsca pracy będą przecie!
Więc co wy mili ode mnie chcecie?

Panie kochany i miły
My się od smrodu zadusimy!

(Do Tuwima mi brakuje)


Jakiś czas temu pisaliśmy iż starosta nie chciał w trybie kpa wydać kopii dokumentów. W trybie udip dostaliśmy poniższe dokumenty oto one poniżej.
Ile jeszcze przyjdzie nam zapłacić za łamanie prawa przez Radę Gminy? Ile już zapłaciliśmy?

Rada Miasta Parczewa podjęła rażąco naruszającą prawo uchwałę, której nieważność stwierdził już sąd administracyjny

To przykład jak stowarzyszenie "Nad Piwonią" broni się przed smrodem z biogazowni.
Rada Gminy Parczewa wydała niezgodną z prawem decyzję, w której pominięto najważniejszą część... ludzi mieszkajäcych w sąsiedztwie, nie poinformowano ich o podjęciu uchwały.

To pokazuje jak działa Rada... dzieje się bardzo źle.

Za tym mogą iść solidnie odszkodowania, w razie zgłoszenia roszczeń idące w tysiące a nawet miliony zł.
Kto przeprosi ludzi za życie w smrodzie?.

Sprawa została wygrana Parczew musiał zapłacić 357 zł plus pewnie koszty adwokata. Płacą podatnicy a nie Winni...

Nie pozostaje nam nic innego jak zwrócić się z wnioskiem o informacje publiczną z pytaniem do Urzędu ile ogólnie nas mieszkańców czyli podatników kosztuje łamanie prawa przez Radę Miejską, proszę zwrócić uwagę, że tutaj Rada Miasta działa przeciwko swoim wyborcom, takie haniebne działania trzeba pokazywać.




         SKANY UZGODNIEŃ BIOGAZOWNIA




               SKANY DECYZJI BIOGAZOWNIA

















 


 ----------------------------------------------------------


 Ile jeszcze przyjdzie nam zapłacić za łamanie prawa przez Radę Gminy? Ile już zapłaciliśmy?

Rada Miasta Parczewa podjęła rażąco naruszającą prawo uchwałę, której nieważność stwierdził już sąd administracyjny

To przykład jak stowarzyszenie "Nad Piwonią" broni się przed smrodem z biogazowni.
Rada Gminy Parczewa wydała niezgodną z prawem decyzję, w której pominięto najważniejszą część... ludzi mieszkajäcych w sąsiedztwie, nie poinformowano ich o podjęciu uchwały.

To pokazuje jak działa Rada... dzieje się bardzo źle.

Za tym mogą iść solidnie odszkodowania, w razie zgłoszenia roszczeń idące w tysiące a nawet miliony zł.
Kto przeprosi ludzi za życie w smrodzie?.

Sprawa została wygrana Parczew musiał zapłacić 357 zł plus pewnie koszty adwokata. Płacą podatnicy a nie Winni...

Nie pozostaje nam nic innego jak zwrócić sie z wnioskiem o informacje publiczną z pytaniem do Urzędu ile ogólnie nas mieszkańców czyli podatników kosztuje łamanie prawa przez Radę Miejską, proszę zwrócić uwagę, że tutaj Rada Miasta działa przeciwko swoim wyborcom, takie haniebne działania trzeba pokazywać.


     


Przykład na to że nasza działalność jest potrzebna, gdyby nie my stowarzyszenie nie otrzymało by dokumentów, i nie mogło by wnosić o uchylenie decyzji, tak więc mamy swój wkład z walką ze smrodem w mieście i okolicach.