wtorek, 14 kwietnia 2015

Konkurs czy mistyfikacja?





Parczew 25.03.2016

            Cofamy się w czasie do 2009 roku - Po co robić konkursy jeśli Radna Powiatowa uważa że połowa osób w Parczewie została zatrudniona dzięki różnym znajomościom? oczywiście ma rację - jednak takie zjawisko dotyczy zazwyczaj firm prywatnych, gdzie szef ma pełną autonomię w zatrudnianiu

               Zatrudnianie dzięki znajomości nie powinno dotyczyć służby publicznej, ponieważ Starostwo Powiatowe w Parczewie to nie prywatna firma - ani prywatny folwark.


Zatem czy konkurs w którym osoby z WYŻSZYM wykształceniem przegrywają z mężem Radnej, mającym wykształcenie zaledwie średnie z maturą mogą mówić o czystym postępowaniu konkursowym? Mąż Radnej nie wygrałby konkursu gdyby poprzeczkę postawiono wyżej - na wykształceniu wyższym,  zupełnie całkiem przypadkowo wymagania postawione w ogłoszeniu o konkursie to zaledwie wykształcenie średnie z maturą...

Specjalnie dla moich czytelników postanowiłem poruszyć temat konkursu sprzed kilku lat kiedy jeszcze Starostą był Pan Waldemar Wezgraj, czysto szkoleniowo - chodzi o zatrudnienie męża Radnej Powiatowej które miało miejsce w sierpniu 2009 roku, w tej sprawie bulwersująca jest opinia Radnej Powiatu Parczewskiego Pani Grażyny Lamczyk która to została przedstawiona w Tygodniku Wspólnota Parczewska w czwartek, 08 lipca 2010r. 21:40, "Lamczyk odnosząc się do faktu zatrudnienia jej męża w wydziale komunikacji - wyjaśniała, że połowa osób w Parczewie została zatrudniona dzięki różnym znajomościom. Przyznała też, że często zwracała się do starosty i wicestarosty o pomoc w załatwieniu pracy różnym osobom. Zdaniem Lamczyk, tak po prostu jest w tym środowisku."

źródło - http://24wspolnota.pl/Parczew/Wydarzenia/Radna_Siluch_nie_pojdzie_do_wiezienia-1045/







Sam konkurs na stanowisko urzędnicze ma wyłonić najlepszego kandydata, jeśli wyłonienie zwycięzcy odbywa się w inny sposób niż "konkurs" - to instytucja konkursu nie ma najmniejszego sensu, a osoby składające dokumenty tracą jedynie czas - a to bulwersuje.


Podstawową różnicą między firmą prywatną a Starostwem Powiatowym jest źródło finansowania - przy finansowaniu prywatnym właściciel ma prawo zatrudniania kogo chce - przy finansowaniu publicznym - Starostwo nie powinno być prywatnym folwarkiem, o czym Radna Powiatowa Pani Grażyna Lamczyk zdaje się zapomniała.


CZY KONKURS TO FIKCJA?

To trudne pytanie - każdy sam musi ocenić - na podstawie wyjaśnień Radnej oraz samego procesu konkursowego - wymagania nie były wysokie - więc wygrała osoba która uzyskała najwięcej punktów z rozmowy czy testu, można postawić pytanie czemu wymagania były niskie? Może dlatego że gdyby wymagano wykształcenia wyższego małżonek Radnej nie wygrałby?...

Najbardziej bulwersujące są natomiast jedynie wyjaśnienia Radnej Lamczyk przytoczone przez gazetę Wspólnota Parczewska, gdzie Radna nomen omen mówi jak jest.
""Lamczyk odnosząc się do faktu zatrudnienia jej męża w wydziale komunikacji - wyjaśniała, że połowa osób w Parczewie została zatrudniona dzięki różnym znajomościom. Przyznała też, że często zwracała się do starosty i wicestarosty o pomoc w załatwieniu pracy różnym osobom. Zdaniem Lamczyk, tak po prostu jest w tym środowisku."

Przyjrzyjmy się więc samemu konkursowi, 4 sierpnia 2009 roku został ogłoszony konkurs na stanowisko "Specjalista ds. transportu i dróg w Wydziale Komunikacji - na pełny etat" poniżej przedstawiam państwu zdobyte dokumenty, niechaj każdy wyrobi sobie zdanie. W komisji rekrutacyjnej zasiadł sam Starosta Waldemar Wezgraj do którego podobno Lamczyk wielokrotnie się zwracała...

WYMAGANIA
Wymagane wykształcenie: wykształcenie średnie (świadectwo maturalne),
1. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie średnie ( świadectwo maturalne),
b) posiada co najmniej trzyletni staż pracy
c) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
d) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art.11 ust.2 i 3 ustawy o pracownikach
samorządowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458)
e) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
f) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
g) nieposzlakowana opinia,
i) znajomość zagadnień związanych z prawem o ruchu drogowym oraz prawem transportowym,
j) znajomość zasad funkcjonowania samorządu powiatowego,
k) znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

2. Wymagania dodatkowe:

a) zdolności organizacyjne, umiejętność planowania pracy, komunikatywność przy obsłudze interesantów
b) odpowiedzialność, umiejętność formułowania rozstrzygnięć i decyzji,
c) umiejętność obsługi programów komputerowych Word, Exel.
d) posiadanie prawa jazdy co najmniej kat. B
e) posiadanie lub oświadczenie o zobowiązaniu się do uzyskania Certyfikatu z ochrony danych osobowych oraz procedur bezpieczeństwa w systemie CEPiK
f) znajomość funkcjonowania stacji diagnostycznych .
g) dysponowanie samochodem osobowym

źródło - https://spparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=88&p1=szczegoly&p2=2135

Patrząc na wymagania to powiem szczerze są bardzo niskie.

Dotarłem do protokołu rekrutacyjnego.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuje za odwiedziny